Budowanie marki osobistej (z ang. personal branding) pozwala na osiągnięcie sukcesów na dowolnym rynku. Nie ma tutaj znaczenia, w jakim celu użyjemy personal brandingu. Jeśli chcemy stać się widoczni, powinniśmy stworzyć odpowiednio skonfigurowaną stronę WWW, która przyciągnie do nas interesantów.
Pojęcie marki – zmiany
Jeszcze kilkanaście lat temu pojęcie marki kojarzyło się niemal wyłącznie ze znakami towarowymi. Obecnie jest ono jednak znacznie szersze, wykracza poza elementy wizualne, behawioralne czy też komunikacyjne. Markę może mieć bowiem każdy z nas. Wystarczy tylko obrać odpowiednią strategię, by osiągnąć sukces na rynku. Mianem personal branding określa się najczęściej długotrwały proces, w wyniku którego dochodzi do wyróżnienia się nas w tłumie przez zaprezentowanie takich wartości i kompetencji, do których wyłączny dostęp mamy my, jako jednostki, korzystając przy tym z różnego rodzaju kanałów. Z badań przeprowadzonych przez polską firmę Premium Consulting wynika, iż z pojęciem marki osobistej zetknęło się aż 94,1% respondentów.
Dlaczego własna strona WWW pomaga w budowaniu marki osobistej?
Strona internetowa pomaga w stworzeniu dobrej marki osobistej przede wszystkim dzięki temu, że zapewnia długą żywotność publikowanych przez nas materiałów. To my decydujemy, który z nich pojawi się na stronie internetowej jako pierwszy. Ponadto wewnętrzna wyszukiwarka pozwala na łatwe odszukanie konkretnej treści. Dzięki temu nawet po kilku latach od publikacji każdy czytelnik może szybko wrócić do interesującego go tematu. Ponadto w porównaniu z profilami społecznościowymi (np. Facebookiem lub Instagramem), strona internetowa pozwala na umieszczenie większej ilości informacji. Na stronie WWW nie jesteśmy ograniczeni liczbą znaków czy też sposobem umiejscowienia zdjęć lub albumów. Jak utworzyć stronę internetową? Możemy to powierzyć specjaliście lub skorzystać z gotowych szablonów (za pomocą kreatora stron WWW). Obecnie nie wymaga to dużego wysiłku.
Dla kogo przeznaczony jest personal branding?
Personal branding to rozwiązanie, z którego bardzo często korzystają wolni strzelcy, czyli tzw. freelancerzy. Dzięki temu bardzo łatwo mogą oni znaleźć dodatkowych klientów, co wpływa korzystnie na zyski. Wystarczy tylko, że dostarczą im oni interesujące treści (np. w formie artykułów blogowych).
Z personal brandingu korzystają bardzo często również osoby poszukujące pracy lub pragnące się przebranżowić. Na stworzenie swojej wizytówki w sieci decydują się ponadto osoby reprezentatywne w firmie, które w ten sposób chcą zadbać o to, jak są postrzegane.
Marka osobista – złote zasady
Budując markę osobistą, powinniśmy trzymać się określonych zasad. Pozwoli to nam na odniesienie sukcesu w sieci z łatwością i bez konieczności ponoszenia dużych nakładów. Budowanie marki osobistej krok po kroku obejmuje:
– przeprowadzenie diagnozy (ankiety) na nasz temat wśród innych osób (np. w gronie rodziny lub znajomych) – pozwoli to na uzyskanie informacji, jak jesteśmy postrzegani,
– określenie, czemu chcemy zbudować swoją własną markę,
– stworzenie miejsca, w którym będziemy się promować (czyli strony internetowej),
– zbadanie, czym wyróżniamy się na tle innych, i wykorzystanie tego do promocji siebie.
Budując markę osobistą, powinniśmy pozostać cały czas sobą. Nasze opinie muszą wynikać z osobistych przekonań, ponieważ odwiedzające naszą stronę internetową osoby bardzo łatwo wykryją wszelkie nieprawidłowości w tej kwestii. Pamiętajmy także, żeby dzielić się swoją wiedzą na określone tematy, w których uważamy się za specjalistów. W ten sposób zdobędziemy zaufanie czytelników. Ponadto, jeśli chcemy być zauważeni, powinniśmy publikować informacje na naszej stronie z dużą częstotliwością. Jeden post lub artykuł na miesiąc nie stawiają nas w dobrym świetle. Warto przy tym przyciągać uwagę przez opowiadanie ciekawych historii wziętych z życia. Dobre anegdoty mogą mieć dużą wartość dodaną i znacznie zwiększyć liczbę wyświetleń naszej strony WWW. Wreszcie na samym końcu powinniśmy zwrócić uwagę na to, żeby nie popełniać podstawowych błędów. Nadmierne mówienie tylko o sobie, a nie o innych, publiczne obrażanie lub zbytnie słodzenie innym osobom czy też kradzież marki – to wszystko może mieć negatywny wpływ na nasz wizerunek w sieci.
Strona internetowa – jak zdobyć środki na jej stworzenie?
Koszt budowy strony WWW będącej naszą wizytówką będzie się wahać od około kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Wszystko jest uzależnione od tego, jak dużo ma mieć ona podstron oraz funkcjonalności (np. możliwość prowadzenia sklepu internetowego). Nie zawsze dysponujemy jednak takim budżetem, stąd też warto skorzystać z możliwości finansowania takich wydatków przez kredyt gotówkowy online. Pozwala on na szybkie załatwienie wszelkich formalności zdalnie, by przelew środków nastąpił już tego samego dnia.
Na co warto zwrócić uwagę, przed wyborem naszego kredytodawcy? Przede wszystkim na ile rat możemy rozłożyć taki kredyt oraz jak wygląda kwestia oprocentowania. Banki pozwalają na rozłożenie spłaty na wiele lat, zapewniając jednocześnie stałe oprocentowanie, które pozwala ochronić się przed zmianami stóp procentowych. Bardzo ważna jest oprócz tego szybkość uzyskania środków po podpisaniu umowy kredytowej oraz możliwość uzyskania kredytu bez wizyty w oddziale banku.
Ofertę takiego kredytu ma m.in. Santander Consumer Bank – bank od kredytów. Możemy tutaj liczyć na rozłożenie naszego zobowiązania na okres 5 lat, przy zachowaniu stałego oprocentowania, przez co jest to kredyt odporny na zmiany stóp procentowych przez NBP. Wszelkie formalności w ramach kredytu oferowanego przez Santander Consumer Bank – bank od kredytów wypełnimy bez problemu w domu. Możemy w tym celu użyć telefonu lub też uzupełnić formularz elektroniczny online. Środki w ramach kredytu bez wychodzenia z domu są przelewane nawet w ciągu 24 godzin od spełnienia wszystkich formalności związanych z umową kredytową. Dzięki temu bardzo szybko możemy zlecić wykonanie prac promujących naszą osobę w sieci.
Źródła:
– https://sm-manager.pl/artykul/personal-branding-czyli-rzecz-o-budowaniu-marki-osobistej-w-2019-roku, data dostępu: 02.12.2021 r.
– https://pageandshop.pl/blog/posts/jak-wlasna-strona-internetowa-pomoze-ci-zbudowac-silna-marke, data dostępu: 02.12.2021 r.
– https://sm-manager.pl/artykul/personal-branding-czyli-rzecz-o-budowaniu-marki-osobistej-w-2019-roku, data dostępu: 2.12.2021 r.
– https://globesystem.pl/blog/2016/08/02/personal-branding-26-krokow/, data dostępu: 2.12.2021 r.
– https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/ile-kosztuje-wykonanie-strony-www, data dostępu: 2.12.2021 r.